Lite från vår semester

Här kommer lite bilder från våra två sista semesterveckor.

När Skärgårdsfesten var i Karlskrona gjorde vi vår egen matrunda hemma i trädgården.

Vi började på framsidan med en liten räkröra på kex. Tyvärr blev det ingen närbild på den. Men den var väldigt god.

Sen fortsatte vi på baksidan.

Där blev det getost från Orranäs med sallad. Mycket mumsigt.

Den trejde rätten blev på altanen. Kyckling med egen potatis och sallad.

Sen var vi supermätta. Detta var vår lunch så vi hade två rätter kvar till lite senare men vi var så mätta så det blev inga fler rätter hemma. Så det fick bli lite mat inne på Skärgårdsfesten lite senare.

På lördagen den 6/8 så var det vår 22:a bröllopsdag.

Det firade vi med en trerätters middag, inga bilder tyvärr, havskräftor till förrätt, vildand till varmrätt och glass till efterrätt. Sen fortsatte vi firandet inne på Skärgårdsfesten med vänner.

Eftersom vädret inte var det bästa våra sista semesterveckor så bestämde vi oss för att åka hemifrån några dagar. Vi började med att åka till Ystad. Tanken var att vi skulle strosa runt där lite och äta lite lunch innan vi åkte vidare. Men det blåste jättemycket och var väldigt kallt. Så det blev en kort visit i Ystad innan vi åkte vidare till Simrishamn. Ingen värme där heller men vi var hungriga och hittade ett ställe med en hel del sol. Så det var helt ok. Vi valde fisksoppa och in kommer en gigantisk tallrik full med fisksoppa. Hade vi vetat det hade vi delat på en.

Orkade väl äta ungefär hälften. Lite synd tycker jag. Bättre med små portioner.

Inte den vackraste bilden på mig, men bjuder på den.

På kvällen åt vi middag på en bakgård. Ett mycket mysigt ställe men hade kunnat vara mycket mysigare om det varit lite varmare. Var tog sommarvärmen vägen. Brrrr...

Bildresultat för apotekaren simrishamn

Vi delade på en mycket god pizza.

Natten tillbringades på Apotekarns Bed & Breakfast.

Inget ställe vi kan rekommendera. Litet rum till väldigt dyrt pris. Hade priset varit annorlunda så var det inget att klaga på. Men ett rum för 1300 kr så förväntar jag mig lite mer.

Bildresultat för apotekaren simrishamn

Natten blev också dålig, massor med måsskrik utanför fönstret och kyrkklockan som slog varje timme.

Frukosten var heller ingen höjdare.

Från Simrishamn styrde vi kosan mot Älmhult och nya Ikea. Blev lite shopping där och en väldigt billig lunch. Både lunch och fika för 40 kr. Inte världens godaste men till det priset är det helt ok någon gång.

Sen körde vi till Växjö. Där vi bokat en natt på ett väldigt fint hotell. Det var visserligen sänkt pris men kostade ändå bara 300 kr mer än det i Simrishamn.

PM & Vänner hotell

Bildresultat för pm och vänner hotell

Detta kan jag verkligen rekommendera. Så fint och vilken härlig känsla och bra energier.

Som vårt rum men spegelvänt.

Dom har även en underbar takterass men pool och bar. Men vi kunde tyvärr inte utnyttja den på grund av regn.

Bildresultat för pm och vänner hotell

Så jag hoppas få uppleva detta vid annat tillfälle.

Frukosten var också helt underbar och fick avnjutas i denna underbara lokal med ett härligt lugn.

Thomas och jag fick ett presentkort på PM och vänner i 50-års present utav Pauline och Linus så vi ska få åka hit igen och äta deras goda mat lite senare i höst och då ska vi bo på hotellet igen. Ser jag verkligen fram emot.

Vi tog en liten vända på stan och gjorde några inköp innan det var dags för oss att åka till Teleborgs slott där vi skulle spendera vår sista natt på vår lilla resa.

Ja vilket slott. Helt otroligt, nästan lite kusligt. Trodde vi skulle få besök på natten, men i så fall var dom väldigt hänsynsfulla, för jag märkte inget i alla fall.

En enorm trappa. Vår bil passar bra framför slottet.

Rummet saknade toalett, fanns inte ens ett handfat. Så det var väl lite sådär. Men vi överlevde det med.

Att vi valde att bo på detta slottet var för att Patrik Isaksson, Tommy Nilsson och Uno Svenningsson skulle spela där.

Bildresultat för tommy uno patrik

Scenbygge på gång.

I väntan på att konserten ska börja.

Kan säga att det var mest kvinnor i publiken.

En helt klart underhållande show.

Saknade verkligen varmt härligt poolväder på våra sista veckor. Men det blev inte en enda pooldag för oss. Så det känns lite surt. Men får tänka att det har varit en helt fantastisk sommar i Sverige och jag har njuit väldigt mycket.

Vi fick inte ens till ett kvällsdopp i år. Denna bilden är från förra året.

Hoppas ni alla andra också har haft en härlig sommar och att ni laddad batterierna ordentligt.